23 września 2019

Głoski i litery w rytmie rap


Z klasą czwartą utrwalamy alfabet, porządkujemy wyrazy, przeglądamy słowniki i uczymy się rozróżniania głosek od liter. Zwykle znajduje się grupa uczniów, która ma z tym zadaniem problem.
Przypomniał mi się wierszyk, który wykorzystywałam w pracy dawno temu – Witold Gawdzik „Litera i głoska”.



Do Notatnika gramatycznego zanotowaliśmy graficznie prostą informację:
oko – piszący ołówek – litera
ucho – usta – głoska.



Zaprosiłam uczniów na środek sali. Poprosiłam, żeby podzielili się na grupy i w ciągu 5 minut przygotowali muzyczną wersję wierszyka. Efekt? Niesamowite występy indywidualne, grupowe i całej klasy. Śpiewali jeszcze w szatni po lekcjach. Jutro będziemy rozkładać wyrazy na litery i głoski. Porozmawiamy również o „sfochowanej” głosce „i”, która nie lubi towarzystwa innych samogłosek.
Oto muzyczny występ całej grupy:

Wykorzystałam naturalną żywiołowość i potrzebę ruchu moich najmłodszych uczniów. Energia spowodowała, że wszystko gładko wchodziło do głowy. Mam nadzieję, że na zawsze 😊


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz