Wykorzystałam tę lekturę do tego,aby nauczyć dzieci ważnej umiejętności, z którą wielu dorosłych nie jest w stanie sobie poradzić lub po prostu w ogóle jej nie zna. Wypełnianie formularza online.
Najpierw poprosiłam moich uczniów, aby wybrali sobie wynalazek, który uznają za najbardziej potrzebny w życiu człowieka i nagrali o nim filmik. Polecenie i kryteria sukcesu wysłałam dzieciom w wiadomości mailowej.
Zadanie dla Was,które macie wykonać w ciągu tego tygodnia: 1.Wybierz sobie jeden wynalazek,który uznajesz za ważny i potrzebny dla ludzi. 2.Poczytaj o nim w internecie,encyklopedii,innych dostępnych źródłach. 3.Przygotuj na jego temat prezentację,możesz o nim opowiedzieć - jaka jest jego historia, kto go wymyślił,do czego służy,czy zmienił się na przestrzeni lat. 4.Możesz również nagrać filmik. 5.Gotowy materiał przyślij do mnie lub do pani Danki.Miłej pracy i dobrej zabawy.
Wszystkie filmiki i prezentacje obejrzeliśmy podczas lekcji online.Każdy zrobił notatkę na temat wynalazków prezentowanych przez kolegów i koleżanki oraz wyraził swoją ocenę koleżeńską.W wypowiedziach uczniów pojawiło się słowo "patent" i "biuro patentowe", co bardzo mnie ucieszyło,bo było to potrzebne do kolejnych zadań. Wyjaśniliśmy oczywiście znaczenie,każdy swoimi słowami. Rozmawialiśmy o wynalazkach, które pojawiły się w lekturze. Uczniowie otrzymali kolejne zadanie:
Wybierz jeden z wynalazków z książki i
opisz go:
- co to jest;
- kto i w jakim celu wymyślił;
- kiedy został wykorzystany przez
bohaterów;
- czy okazał się być przydatnym?
Na koniec zadałam zadanie do wykonania w ciągu tygodnia:
Do następnego wtorku (31.03.) wymyśl
swój własny wynalazek, który będzie przydatny dla ludzi 😉 Pomyśl, co
to może być. Zaskocz nas! A żeby było profesjonalnie i nowocześnie – zgłoś swój
wynalazek do Biura Patentowego Felixa, Neta i Niki. Zrób to przy pomocy
specjalnego formularza. Aby go uzupełnić, musisz wejść w link poniżej, wypełnić
dokument i kliknąć „prześlij”. Wypełnij go wtedy, gdy już wszystko dokładnie
zaplanujesz i przemyślisz, bo Biuro Patentowe nie przyjmuje zmian!
Stworzyłam formularz google. Z niecierpliwością czekam na wiadomości od uczniów.
Na zakończenie omawiania lektury wykonany lapbooka w naszych OK zeszytach.Uczniowie doświadczeni w tym działaniu przygotowują na następną lekcję kształty kieszonek, które będą im potrzebne do wykonania zadania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz