Z Fredrą przeprowadziłyśmy pewne doświadczenie. Rozdałyśmy uczniom portrety i poprosiłyśmy,żeby podzielili się na tyle grup, ile jest portretów. Zadanie polegało na tym, żeby pójść na lekcje do uczniów z klas I-IV, poprosić panie, z którymi dzieci miały lekcje o 5 minut na przeprowadzenie doświadczenia i porozmawiać z nimi na temat: "Jakie pytania byście zadali, żeby jak najwięcej dowiedzieć się o tym panu?" Wszystkie wypowiedzi zostały zapisane. W klasie, już na lekcji polskiego, uczniowie czytali zebrane pytania i segregowali je ze względu na poruszone tematy.
Kolejne zadanie to oczywiście wyszukiwanie informacji na pytania zadane przez dzieci we wszystkich dostępnych źródłach. Grupy prześcigały się znajdowaniu odpowiedzi. Właściwie nie udało się tylko ustalić czy Fredro uprawiał jakiś sport. Siódmoklasiści jednogłośnie stwierdzili, że to było świetne doświadczenie. Zaskoczeni byli wypowiedziami dzieci - różnorodnością i ... dziecięcą ciekawością. I o to nam poniekąd chodziło. Żeby pokazać naszym "starszakom" jak bardzo różnią się od młodszych dzieci. Pokazać to, jak bardzo się zmienili na przestrzeni kilku lat. Fredro został oswojony i mogłyśmy zacząć omawianie "Zemsty".
Podoba mi się ten pomysł:) Kupuję go.
OdpowiedzUsuńBardzo dziękujemy!Ciekawe doświadczenie dla uczniów i ...nauczycieli
Usuń